Opvang

Op basisschool Pantarijn vindt u Peuterspeelzaal van HERO en Kinderdagverblijf en BSO (buitenschoolse opvang) Compananny.  De website van Compananny, vindt u hier.

Maatschappelijke functie

De school heeft een maatschappelijke functie in de wijk. Wij hebben een breed buitenschools aanbod aan activiteiten voor leerlingen. Hiervoor werken wij samen met de WeekendAcademie, Sportsupport, MooiZooi en Hart.

Op zaterdag kunnen bovenbouwleerlingen in het Waddengebouw terecht bij de WeekendAcademie. Daar maken zij huiswerk en ondernemen sociale en sportieve activiteiten.

Op donderdag is er naschoolse sport in de eigen gymzaal. Leerlingen uit de midden-en bovenbouw worden door juf Nathalie van Sportsupport sportief uitgedaagd. Als je je aanmeldt mag je gratis meedoen.

Leerlingen uit de groepen 8 blijven op donderdag langer op school voor het overstapprogramma 'de grote oversteek'. Hier worden zij voorbereid op de verwachtingen die bij de middelbare school horen.

In de zomervakantie steunen wij de activiteiten van Summer '24. We stimuleren deelname van zoveel mogelijk leerlingen zodat zij een vrolijk programma doorlopen.

In schooljaar '24-'25 breiden wij de naschoolse activiteiten met het volgende programma uit: Op maandag wordt er muziek gemaakt en krijgt het wijkorkest vorm. Op vrijdagen start er een creatief programma voor onze leerlingen bij MooiZooi. Met dit culturele en sportieve programma is er voor ieder wat wils!